30.10.2014

Ranka muotoutuu...the backbone is taking its' shape

Parin viikon jälkeen on köli liitetty perä-, ja keularankaan ja veneen muoto alkaa näkyä. Komealta näyttää !! Köli on kauniisti perään päin syvenevä ja keulan kiilamaisuus näyttää hienolta. 

Perässä on materiaalia reilusti. Vannasputken pituus tulee olemaan noin 600 mm
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

After two week the keel has now been united with the stem and sternpost and the "backbone" is taking its' final shape.

The keel has a nice, smooth taper towards the stern and the wedge shaped bow looks very pretty. There is a lot of material in the stern structure...we estimated the stern tube to be about  600 mm long


Tässä näkyy kölin muotoa ja kölin päälle liimattu selkälauta johon ensimmäinen lautapari kiinnitetään.

This shows the shape of the keel nicely. On top of the keel is a plank which will be the bottom of the bilge and the fastening point for the first set of hull planks.


Peräranka ja sen tukipolvio. Peräpeiliä varten näkyy olake. Tähän tulee muutama läpipultti vielä vahvistamaan rakennetta.

Sternpost and the supporting structure. You can also see the little "shoulder" for  the transom. This structure will have a couple through-bolts for additional strength.


Kiilamainen keularanka...joka juuri ja juuri mahtuu olemaan sisällä. Rakennuksen edetessä ovet täytyy avata ja keulalle rakennetaan pieni potero ulkopuolelle jotta vene saadaan vaakatasoon.

The wedge-shaped bow that barely fits inside the workshop. As the build progresses the boat will have to be leveled at which point the end of the bow will have to stick outside a little. We will build a box around it...


Tässä näkyy maston jalka kölin ja keularangan yhtymäköhdassa.

The mast foot is situated right at the end of the keel where the stem begins.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti